Zajęcia sensoryczne na terenie Warszawy i okolic

MULTISENSORKI

Autorskie zajęcia dla dzieci od 4 miesiąca do 4 roku życiu (z podziałem na grupy)

Dołącz na zajęcia!

Prowadząca- Monika Bednarek, twórczyni Grupowego programu wczesnego wspomagania rozwoju

Wtorek – GOK (Tarczyn, Juliana Stępkowskiego 17)

10:00 Dzieci niechodzące po 4 miesiącu życia 

11:00 Dzieci chodzące do 4 roku życia

KUP BILET

WtorekCentrum Konferencyjne i Szkoleniowe EDUSTREFA (Grójec, Jana Pawła II 26)

13:30 Dzieci po 6 miesiącu życia do 2 lat

KUP BILET 

Czwartek – Klubokawiarnia Ptaszyna (Ursynów, ul. Jerzego Zaruby 9) 

10:30 Dzieci od 4 do 18 miesiąca życia

11:30 Dzieci od 4 do 18 miesiąca życia

KUP BILET 

Czwartek – Polana Wilanów (Warszawa Wilanów, Klimczaka 5/81)

13:30 Dzieci od 5 do 18 miesiąca życia

KUP BILET 

Ramowy plan zajęć:

1. Powitanie ogólne
2. Powitanie indywidualne( Małe grupy)
3. Piosenka sensoryczna
4. Zadania logopedyczne
5. Ćwiczenie ruchowe
6. Zabawy budujące relację – świadomość swojego ciała (wierszyk, pokazywanka, piosenka)
7. Zabawy z dźwiękami
8. Zadanie (starszaki)
9. Masaż
10. Taniec/zabawy ruchowe
11. Zabawy sensoryczne 

Co wyróżnia zajęcia KreatiMo?

1. Są prowadzone przeze mnie, czyli pedagoga specjalnego i terapeutę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, lub przez wykwalifikowane przeze mnie osoby z doświadczeniem w pracy z dziećmi. Dlatego podczas zajęć dbamy o prawidłowe wzorce ruchowe i postawę dzieci oraz wykorzystujemy elementy metod terapeutycznych, aby wspierać wszystkie istotne etapy rozwoju.

2. Podjęte działania, odpowiadają strefie najbliższego rozwoju dziecka, dlatego podczas zajęć choć dzieje się „to samo dla wszystkich” to dla każdego działania są dostosowane. Wynika to z faktu, że to nie wiek jest wyznacznikiem możliwości i potrzeb dziecka, a jego aktualny rozwój.

3. Działania podejmowane są indywidualnie z każdym dzieckiem w myśl zasady indywidualizm w grupie, wtedy pozostali mogą obserwować swoich kolegów i trenować cierpliwość oraz czekanie na swoją kolej. Niby proste i banalne ale nie jest zawsze takie oczywiste. W trakcie zajęć są także elementy stawiające na inicjatywę i spontaniczną aktywność dzieci.

4. Podczas zajęć rodzice budują więź ze swoim maluchem i mają okazję obserwować dziecko podczas nowych doznań i doświadczeń. W czasie zajęć nie mówimy dziecku co ma robić, pozwalamy mu odkrywać, naśladować i podejmować inicjatywę.

5. Dzieci podczas powitania, wspólnych zabaw i tańców integracyjnych wchodzą w interakcję z innymi, budując pierwsze relacje społeczne lub po prostu zauważają inne dzieci w grupie.

6. Zajęcia posiadają zarówno stałe jak i zmienne elementy. Elementy stałe takie jak: powitanie, piosenka sensoryczna i pożegnanie, budują schemat zajęć, sprawiają, że dziecko buduje sobie poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwalają aktywnie uczestniczyć w śpiewie zarówno rodzicom jak i dzieciom. Zmienne elementy wpływają na ciągły rozwój zajęć i budują ciekawość.

7. Celem zajęć jest szeroko pojęte wspomaganie rozwoju maluchów. Kręgosłupem zajęć jest budowanie orientacji w schemacie własnego ciała, i ciała innych osób. To pozwala budować samoświadomość dziecka oraz podejmować zabawy naśladowcze. Orientacja w schemacie ciała jest istotna w czasie nauki samodzielności i samoobsługi, to także początek kształtowania się pojęć matematycznych.

8. Zajęcia mają także charakter przesiewowy, podczas polisensorycznych aktywności i zabaw ruchowych można zauważyć ewentualne zaburzenia i nieprawidłowości, co umożliwia wczesne działanie i ewentualną diagnozę.

9. Podczas zajęć wykorzystuję elementy Metody Ruchu Rozwijającego według W. Sherborne, elementy metody Integracji Sensorycznej, elementy metody werbo-tonalnej, elementy Sensoplastyki® wstęp, elementy pedagogiki zabawy oraz wiedzę i umiejętności zdobyte w dotychczasowej pracy z dziećmi.