Zajęciach na terenie Warszawy

Co wyróżnia zajęcia KreatiMo?

1. Są prowadzone przeze mnie, czyli pedagoga specjalnego i terapeutę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, lub przez wykwalifikowane przeze mnie osoby z doświadczeniem w pracy z dziećmi. Dlatego podczas zajęć dbamy o prawidłowe wzorce ruchowe i postawę dzieci oraz wykorzystujemy elementy metod terapeutycznych, aby wspierać wszystkie istotne etapy rozwoju.

2. Podjęte działania, odpowiadają strefie najbliższego rozwoju dziecka, dlatego podczas zajęć choć dzieje się „to samo dla wszystkich” to dla każdego działania są dostosowane. Wynika to z faktu, że to nie wiek jest wyznacznikiem możliwości i potrzeb dziecka, a jego aktualny rozwój.

3. Działania podejmowane są indywidualnie z każdym dzieckiem w myśl zasady indywidualizm w grupie, wtedy pozostali mogą obserwować swoich kolegów i trenować cierpliwość oraz czekanie na swoją kolej. Niby proste i banalne ale nie jest zawsze takie oczywiste. W trakcie zajęć są także elementy stawiające na inicjatywę i spontaniczną aktywność dzieci.

4. Podczas zajęć rodzice budują więź ze swoim maluchem i mają okazję obserwować dziecko podczas nowych doznań i doświadczeń. W czasie zajęć nie mówimy dziecku co ma robić, pozwalamy mu odkrywać, naśladować i podejmować inicjatywę.

5. Dzieci podczas powitania, wspólnych zabaw i tańców integracyjnych wchodzą w interakcję z innymi, budując pierwsze relacje społeczne lub po prostu zauważają inne dzieci w grupie.

6. Zajęcia posiadają zarówno stałe jak i zmienne elementy. Elementy stałe takie jak: powitanie, piosenka sensoryczna i pożegnanie, budują schemat zajęć, sprawiają, że dziecko buduje sobie poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwalają aktywnie uczestniczyć w śpiewie zarówno rodzicom jak i dzieciom. Zmienne elementy wpływają na ciągły rozwój zajęć i budują ciekawość.

7. Celem zajęć jest szeroko pojęte wspomaganie rozwoju maluchów. Kręgosłupem zajęć jest budowanie orientacji w schemacie własnego ciała, i ciała innych osób. To pozwala budować samoświadomość dziecka oraz podejmować zabawy naśladowcze. Orientacja w schemacie ciała jest istotna w czasie nauki samodzielności i samoobsługi, to także początek kształtowania się pojęć matematycznych.

8. Zajęcia mają także charakter przesiewowy, podczas polisensorycznych aktywności i zabaw ruchowych można zauważyć ewentualne zaburzenia i nieprawidłowości, co umożliwia wczesne działanie i ewentualną diagnozę.

9. Podczas zajęć wykorzystuję elementy Metody Ruchu Rozwijającego według W. Sherborne, elementy metody Integracji Sensorycznej, elementy metody werbo-tonalnej, elementy Sensoplastyki® wstęp, elementy pedagogiki zabawy oraz wiedzę i umiejętności zdobyte w dotychczasowej pracy z dziećmi.

Dołącz na zajęcia!

Zajęcia dla dzieci od 4 m.ż. do 4 lat (w zależności od podziału na grupy)

 

Prowadząca- Monika Bednarek, twórczyni Grupowego programu wczesnego wspomagania rozwoju

 Monika

Czwartek

Klubokawiarnia Ptaszyna (Ursynów, ul. Jerzego Zaruby 9) 

10:30

11:45 

KUP BILET 

Sobota

GOK (Tarczyn, Juliana Stępkowskiego 17)

10:00 Maluszki

11:00 Starszaki do 4 roku życia

KUP BILET 

 

Prowadząca- Magda

Magda 

Wtorek 

FIGLE – Sala Sportu i Zabawy (Tarchomin, ul. Odkryta 64)

10:30 dzieci po 6 miesiącu do 2 lat

KUP BILET

Środa

Zizi Cafe – (Bielany, ul. Przy Agorze 11C)

10:00

KUP BILET

Czwartek

Frajda Cafe – (Warszawa, Przasnyska 11U)

10:30

KUP BILET

Piątek

Sala Zabaw Piccolo – (Legionowo, Zegrzyńska 1D)

10:00

11:00

KUP BILET

 

Prowadząca- Ula

Ula

Środa

Młynek kawiarnia rodzinna (Warszawa, Jerzego Waldorffa 41)

11:00

KUP BILET

Czwartek

Polana Wilanów (Warszawa Wilanów, Klimczaka 5/81)

12:00 (od 5 do 18 m.ż )

KUP BILET 

Piątek

JU-HU Sala Zabaw (Warszawa, Głębocka 3/19)

10:00 (od 6 m.ż. do 2 roku życia)

KUP BILET 

 

Prowadząca- Janka

Janka

Wtorek

Hop Cafe (Warszawa, Jana Kowalczyka 16)

10:00

KUP BILET

Środa

Słowo daje (Warszawa, ul. Pasaż Ursynowski 9/U3)

10:30

KUP BILET

 

Prowadząca- Beata

Beata

Środa

Nutka Café (Warszawa, Obozowa 82A)

10:30

KUP BILET

 

 

 

Ramowy plan zajęć:

1. Powitanie ogólne
2. Powitanie indywidualne( Małe grupy)
3. Piosenka sensoryczna
4. Zadania logopedyczne
5. Ćwiczenie ruchowe
6. Zabawy budujące relację – świadomość swojego ciała (wierszyk, pokazywanka, piosenka)
7. Zabawy z dźwiękami
8. Zadanie (starszaki)
9. Masaż
10. Taniec/zabawy ruchowe
11. Zabawy sensoryczne 

 

 Najczęściej zadawane pytania:

1. Dlaczego na każdych zajęciach prowadzący ma chustę na głowie i jest ubrany na czarno?

Chustka na głowie buduje większy kontrast między granicami twarzy a skórą. Taki zabieg pozwala w łatwiejszy sposób skupić się maluchowi na twarzy. To z kolei ułatwia mu naśladowanie mimiki i odczytywanie emocji. Dzieci uwielbiają patrzeć na twarze, nasze mózgi są nastawione na poszukiwanie twarzy i ich obserwowanie, a ja tylko to ułatwiam. Czarne ubranie ma być neutralne dla malucha. Celem jest skupienie się na twarzy, a nie na błyskotkach czy napisach na bluzce.    

2. Dlaczego niektóre działania trwają zbyt długo lub zbyt krótko?

Zajęcia grupowego programu wczesnego wspomagania rozwoju 'Multisensorki’ prowadzone sądla dzieci, a nie dla rodziców. Zabawy, które dorośli oceniają jako nudne są najlepszą frajdą dla dzieci i na odwrót. Dlatego decyzję o wydłużeniu/ zmianie lub przerwaniu aktywności podejmowane są na podstawie obserwacji zachowań dzieci, nie rodziców.

3. Czy moje dziecko może wziąć zabawkę do buzi?

Ta decyzja zawsze należy do rodzica, zabawki przed każdymi zajęciami i zaraz po nich są odkażane organicznym, naturalnym produktem zabijającym 99,9% szkodliwych bakterii, pozostawiającym zabawki higieniczne i czyste. Chusty i materiały prane są po każdym dniu zajęć.

4. Czy w każdym mieście zajęcia wyglądają tak samo?

Program zajęć jest tworzony w taki sposób, aby budować świadomość ciała i orientację w przestrzeni, dlatego kolejność i schemat zajęć jest w każdym mieście taki sam. Jednak w każdym mieście nawet te same zajęcia wyglądają inaczej, dlatego, że są dostosowywane do temperamentu i możliwości dzieci.

5. Dlaczego podczas zajęć śpiewane są ciągle te same sylaby BA, BO, PA, PU, MA, MI itd.?

Sylaby otwarte, czyli te zakończone samogłoskami z spółgłoskami B, P i M są to pierwsze sylaby jakich dziecko się uczy i jest w stanie wypowiedzieć. Śpiewanie tych sylab w różnym rytmie, konfiguracjach i tempie ma zmobilizować malucha do mniej lub bardziej świadomego powtarzania i tym samym rozwoju mowy.

6. Po co mi w ogóle takie zajęcia?

Wszystkie zajęcia podczas, których dziecko ma okazję doznawać nowych wrażeń i doświadczeń sprawiają, że jego mózg wytwarza więcej połączeń nerwowych. To bardzo istotne biorąc pod uwagę fakt, że do 3 roku życia dziecka ten proces jest najintensywniejszy. Poza tym, dziecko ma okazję przebywać obok rówieśników, wchodząc w pierwsze relacje społeczne. Dzięki temu dajemy swojemu maluchowi lepszy start, a sobie chwilę odpoczynku i odrobinę owocnie spędzonego czasu.