
Wyrażenia dźwiękonaśladowcze i nazywanie części ciała to zazwyczaj te elementy, których uczymy maluchy instynktownie od pierwszych tygodni życia.
To bardzo ważne działania.
Nazywanie części ciała i nauka orientacji w schemacie ciała to nic innego jak początek umiejętności matematycznych.
A wszystkie wyrażenia dźwiękonaśladowcze to wspomaganie rozwoju mowy.
Wersja dla maluchów: Kładziemy dziecko na placach przed nami tak, aby mogło obserwować naszą twarz. Jeśli nie mamy żadnej zabawki przypominającej pszczołę wystarczy latać zgiętymi palcami (tak jakbyśmy coś w nich trzymali). Wymieniamy na końcu różne części ciała.
Wersja dla starszaków: Oczywiście mobilizujemy,a by starszaki powtarzały po nas, najpierw “bzzzz” a później cały tekst.
Możemy zamienić się rolami i to dziecko prowadzi zabawę, siadając “osą” na częściach ciała rodzica.