Multisensorki

- grupowy program wczesnego wspomagania rozwoju -

 

Multisensorki

Zajęcia dla dzieci od 4 miesiąca życia do 18 miesiąca życia,
wspomagające ich rozwój poprzez wielozmysłowe doznania.

Multisensorki plus

Zajęcia dla dzieci od 4 miesiąca życia do 18 miesiąca życia,
wspomagające ich rozwój poprzez wielozmysłowe doznania + mini warsztaty dla rodziców.

 

Jedyne takie zajęcia połączone z warsztatami dla rodziców.

 

 Co wyróżnia zajęcia KreatiMo?

1.     Są prowadzone przeze mnie, czyli pedagoga specjalnego i terapeutę wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, dlatego podczas zajęć dbam o prawidłowe wzorce ruchowe i postawę dzieci oraz wykorzystuję elementy metod terapeutycznych, aby wspierać wszystkie istotne etapy rozwoju.

Osoby prowadzące zajęcia mają odpowiednie wykształcenie i są odpowiednio przeszkolone, by móc w pełni realizować program grupowego wczesnego wspomagania rozwoju 'Multisensorki'.

2.     Podjęte działania, odpowiadają strefie najbliższego rozwoju dziecka, dlatego podczas zajęć choć dzieje się „to samo dla wszystkich” to dla każdego działania są dostosowane. Wynika to z faktu, że to nie wiek jest wyznacznikiem możliwości i potrzeb dziecka, a jego aktualny rozwój.

3.     Działania podejmowane są indywidualnie z każdym dzieckiem w myśl zasady indywidualizm w grupie, wtedy pozostali mogą obserwować swoich kolegów i trenować cierpliwość oraz czekanie na swoją kolej. Niby proste i banalne ale nie jest zawsze takie oczywiste. W trakcie zajęć są także elementy stawiające na inicjatywę i spontaniczną aktywność dzieci.

4.     Podczas zajęć rodzice budują więź ze swoim maluchem i mają okazję obserwować dziecko podczas nowych doznań i doświadczeń. W czasie zajęć nie mówimy dziecku co ma robić, pozwalamy mu odkrywać, naśladować i podejmować inicjatywę.

5.     Dzieci podczas powitania, wspólnych zabaw i tańców integracyjnych wchodzą w interakcję z innymi, budując pierwsze relacje społeczne lub po prostu zauważają inne dzieci w grupie.

6.     Zajęcia posiadają zarówno stałe jak i zmienne elementy. Elementy stałe takie jak: powitanie, piosenka sensoryczna i pożegnanie, budują schemat zajęć, sprawiają, że dziecko buduje sobie poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie pozwalają aktywnie uczestniczyć w śpiewie zarówno rodzicom jak i dzieciom. Zmienne elementy wpływają na ciągły rozwój zajęć i budują ciekawość.

7.     Celem zajęć jest szeroko pojęte wspomaganie rozwoju maluchów. Kręgosłupem zajęć jest budowanie orientacji w schemacie własnego ciała, i ciała innych osób. To pozwala budować samoświadomość dziecka oraz podejmować zabawy naśladowcze. Orientacja w schemacie ciała jest istotna w czasie nauki samodzielności i samoobsługi, to także początek kształtowania się pojęć matematycznych.

8.     Zajęcia mają także charakter przesiewowy, podczas polisensorycznych aktywności i zabaw ruchowych można zauważyć ewentualne zaburzenia i nieprawidłowości, co umożliwia wczesne działanie i ewentualną diagnozę.

9. Podczas zajęć wykorzystuję elementy Metody Ruchu Rozwijającego według W. Sherborne, elementy metody Integracji Sensorycznej, elementy metody Werbo-tonalnej, elementy  Sensoplastyki ® wstęp, elementy pedagogiki zabawy oraz wiedzę i umiejętności zdobyte w dotychczasowej pracy z dziećmi.

 

Najczęściej zadawane pytania:

1.       Czym się różnią Multisensorki od Multisensorków plus?

Multisensorki przeznaczone są dla maluszków od 4 miesiąca życia do 18 miesiąca życia. Takie zajęcia mają na celu mobilizowanie dzieci do jak najdłuższego leżenia na brzuchu lub aktywnego pełzania czy raczkowania. Ponieważ to leżenie na brzuchu jest wyjściową pozycją do przekręcania, pełzania, raczkowania i wstawania, a później chodzenia. Działania dostosowane są do możliwości i wrażliwości maluchów. Takie zajęcia trwają 30 minut, jest to optymalny czas w jakim dziecko w takim wieku jest w stanie skupić uwagę, przyjmować i przetwarzać wciąż zamieniające się bodźce i korzystać z działań prezentowanych przez prowadzącą.

Multisensorki plus, są to te same zajęcia uzupełnione o mini warsztaty dla rodziców, na których będzie poruszana tematyka wspomagania rozwoju dzieci w warunkach domowych. Cykliczne uczęszczanie na zajęcia pozwala dzieciom realnie kształtować ćwiczone funkcje, a rodzicom, uzupełniać swój warsztat wychowawczy.

 

2.       Dlaczego na każdych zajęciach prowadzący ma chustę na głowie i jest ubrany na czarno?

Chustka na głowie buduje większy kontrast między granicami twarzy a skórą. Taki zabieg pozwala w łatwiejszy sposób skupić się maluchowi na twarzy. To z kolei ułatwia mu naśladowanie mimiki i odczytywanie emocji. Dzieci uwielbiają patrzeć na twarze, nasze mózgi są nastawione na poszukiwanie twarzy i ich obserwowanie, a ja tylko to ułatwiam. Czarne ubranie ma być neutralne dla malucha. Celem jest skupienie się na twarzy, a nie na błyskotkach  czy napisach na bluzce.    

3.       Dlaczego niektóre działania trwają zbyt długo lub zbyt krótko?

Zajęcia grupowego programu wczesnego wspomagania rozwoju 'Multisensorki' prowadzone sądla dzieci, a nie dla rodziców. Zabawy, które dorośli oceniają jako nudne są najlepszą frajdą dla dzieci i na odwrót. Dlatego decyzję o wydłużeniu/ zmianie lub przerwaniu aktywności podejmowane są na podstawie obserwacji zachowań dzieci, nie rodziców.

4.       Czy moje dziecko może wziąć zabawkę do buzi?

 Ta decyzja zawsze należy do rodzica, zabawki przed każdymi zajęciami i zaraz po nich są odkażane organicznym, naturalnym produktem zabijającym 99,9% szkodliwych bakterii, pozostawiającym zabawki higieniczne i czyste. Chusty i materiały prane są po każdym dniu zajęć.

5.       Czy w każdym mieście zajęcia wyglądają tak samo?

Program zajęć jest tworzony w taki sposób, aby budować świadomość ciała i orientację w przestrzeni, dlatego kolejność i schemat zajęć jest w każdym mieście taki sam. Jednak w każdym mieście nawet te same zajęcia wyglądają inaczej, dlatego, że są dostosowywane do temperamentu i możliwości dzieci.

6.       Dlaczego podczas pożegnania śpiewane są ciągle te same sylaby BA, BO, PA, PU, MA, MI itd.?

Sylaby otwarte, czyli te zakończone samogłoskami z spółgłoskami B, P i M są to pierwsze sylaby jakich dziecko się uczy i jest w stanie wypowiedzieć. Śpiewanie tych sylab w różnym rytmie, konfiguracjach i tempie ma zmobilizować malucha do mniej lub bardziej świadomego powtarzania i tym samym rozwoju mowy.

7.  Po co mi w ogóle takie zajęcia?

Wszystkie zajęcia podczas, których dziecko ma okazję doznawać nowych wrażeń i doświadczeń sprawiają, że jego mózg wytwarza więcej połączeń nerwowych. To bardzo istotne biorąc pod uwagę fakt, że do 3 roku życia dziecka ten proces jest najintensywniejszy. Poza tym, dziecko ma okazję przebywać obok rówieśników, wchodząc w pierwsze relacje społeczne. Dzięki temu dajemy swojemu maluchowi lepszy start, a sobie chwilę odpoczynku i owocnie spędzonego czasu.

 

Ramowy plan zajęć

1.    Powitanie

2.    Piosenka sensoryczna

3.    Ćwiczenia ruchowe

4.    Budowanie świadomości części ciała

5.    Zabawy sensoryczne

6.    Taniec integracyjny, we wspomaganiem ruchowym

7.    Relaks

8.    Pożegnanie

Mini warsztat dla rodziców (w przypadku Multisensorków plus).

 

Gdzie możesz dołączyć?

multisensorki zajęcia dla maluchamultisensorki zajęcia dla maluchamultisensorki zajęcia dla maluchamultisensorki zajęcia dla malucha
MultisensorkiMultisnsorki

 

 

Podziel się swoim komentarzem z innymi
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel